Facebook, YouTube'a Rakip Oluyor

Facebook sık sık tasarım değişikliği yapan bir sosyal medya olarak anılıyor, bu seferki değişiklik ise sadece videoların bulunduğu sayfaları ilgilendiriyor. Kullanıcıların haber sitelerini ve televizyon programlarını da kendi bünyesinden takip etmesini isteyen Facebook sayfalarındaki video bölümünü yenilemeyi planlıyor.


Önümüzdeki haftalarda tüm sayfalara ulaşması beklenen değişiklikler sayesinde video sayfalarının üstünde seçilen bir video öne çıkarılabilecek. Video yürütücü, hazırlanan çalma listesi sayesinde video bittiğinde, diğer videolara geçiş yapabilecek. Yeni tasarımın sayfalara otomatik olarak geleceği söyleniyor.

Öne çıkarılacak videonun seçilmemesi ve herhangi bir çalma listesi bulunmaması halindeyse videolar, kronolojik sıraya göre gösterilecek. Videolarla birlikte video başlığı, uzunluğu, beğenme sayısı ve görüntülenme sayısı gibi bilgilerin de görüneceği bilgisi veriliyor. Son olarak Facebook'un, Video sekmesinin fotoğraf albümüne benzeyeyen görünümünü de yenileyeceği söyleniyor.

Haber kaynağında yer alma rekabeti, sayfaların organik erişim sayılarını düşürdüğünden ve sayfa sahiplerinin canını sıktığından, Facebook'un bu durumu değiştirmesi ve sayfaların hala değerli olduğunu göstermesi gerekiyor.

Facebook bu konuda adım atarken YouTube'un tasarımını örnek aldığı gözlemlenirken şirket bu yenilikle dev Video Platformu olan Youtube rakip olmayı hedeflediği iddia ediliyor.

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon